Pristupačnost
Pristupačnosti

Prethodni članak
Natječaj za odgojitelje/ice

Sljedeći članak
Posjet viških vatrogasaca! :)

0995371313 info@djecjivrticvis.hr
pon-pet 6:30-16

Ruksak (pun) kulture! :)

/

Jučer je naš vrtić u sklopu projekta „Ruksak (pun) kulture“ posjetila vesela klaunica Lila!

Ruksak (pun) kulture projekt je koji zajednički provode Ministarstvo kulture i Ministarstvo znanosti i obrazovanja kao dopunski program potpore kurikulumu u vrtićima, osnovnim i srednjim školama. Prijavom našeg vrtića na projekt cilj nam je bio kroz bogatstvo sadržaja pružiti djeci doživljaje i poticaje za izražavanje i stvaranje, kao i razvoj njihovih stvaralačkih potencijala.

Kazališna družina Clou u suradnji s Lutkarskom organizacijom koju fakat trebamo – LOFT izveli su za nas neverbalno klaunsko lutkarsku predstavu Lila. Na predstavi su prisustvovala djeca triju vrtićkih skupina (Pčelice, Ribice i Ptičice).

Predstava Lila izmaštana je po istoimenoj slikovnici autorice Nine Sabo, a u njoj su zabilježene  dogodovštine klaunice LiLe, koja putem svojih avantura otkrije da je drugačija od drugih jer može mijenjati boju svog  klaunovskog nosa, sukladno svome raspoloženju. Namjera predstave je razigranim stilom približiti djeci figuru klauna te im dati do  znanja koliko je on zapravo sličan njima – spava, doručkuje, pere zube, pokušava spretno izračunavati  matematičke jednadžbe, hrva se s pčelama, a sve to čini na osebujan način – služeći se klaunovskom  logikom. Svaka promjena boje nosa izazvana je promjenom emocije i stanja u kojem se LiLa nalazi. Vodeći se  motom: Manje je manje, a više je taman, LiLa je potaknula naše male gledatelje  da širom  otvorenih očiju i s puno mašte i smijeha osluškuju sebe i svijet, baš kao što to čini i ona.

Nakon predstave održana je radionica za predškolce, takozvana Lilionica!

LiLina radionica osjećaja provodi se kroz razgovor s djecom nakon predstave, s naglaskom na promjene boje nosa koje se LiLi događaju u predstavi, a koje su vezane za određena stanja i emocije  kroz koje LiLa u datom trenutku prolazi, te otvaranje rasprave o osnovnim emocijama i na koji ih  oni način doživljavaju, služeći se tehnikom pitanja i odgovora.

Nakon toga, djeca su zajedno bojala krugove (nosove) u boje koje označavaju osnovne emocije (tuga,ljutnja,sreća,strah) a koje će kasnije moći lijepiti na poster klaunice Lili, i time poručiti kako se njihova odgojna skupina osjeća toga dana.

Za kraj radionice, djeca su bojila i izradila svoj kišobran emocija koji su ponijela kući za uspomenu. Djeca su u Lilionici vidno uživala i bila jako uzbuđena i angažirana. Puni dojmova za kraj dana, svako je dijete ponijelo kući i bedž, a vrtićka knjižnica obogaćena je slikovnicama Lila, po kojoj je predstava i nastala.